Veteriner Ağız ve Diş Sağlığı

Ağız ve diş sağlığı bizler kadar kedi ve köpeklerimiz için çok önemlidir. Diş problemleri genel sağlık durumunun bozukluğuna sebep olabilir.  Genel olarak kötü ağız kokusu, yemek yerken zorlanma ve kanama, anormal çiğneme ve yemek reddi, diş etlerinde kızarıklık, şişme, düşmeyen süt dişleri, diş renklerinde değişiklikler ve dişler üzerinde plak ve tartarlar vb. sorunlardan herhangi birini gözlemleğimizi zaman en kısa sürede veteriner hekime danışmalı ve tedaviye vakit kaybetmeden başlanılmalıdır. Bunun için veteriner hekim tarafından yılda en az bir kez kontrol edilmelidir.

Evcil hayvanınızın diş sağlığına dikkat etmenin başka nedenleri vardır. Diş hastalıkları, vücuttaki diğer organları etkileyebilir: ağızdaki bakteriler kan akışına girebilir ve ciddi böbrek enfeksiyonlarına, karaciğer hastalığına, akciğer hastalığına ve kalp kapakçık hastalığına neden olabilir.
Kedi ve köpeğinizde şu belirtilerden bir veya birkaçı varsa zaman kaybetmeden veteriner hekiminize ağız muayenesi için uğrayınınz.

Periodontal hastalık belirtileri:

• Ağız kokusu
• Yeme isteksizliği, yiyecekleri bırakma
• Ağzın bir tarafıyla çiğneme
• Aşırı salya
• Yüzde şişme
• Diş eti kanamaları
• Sarı kahverengi dişler vb…

Evcil hayvanınızın yıllık düzenli diş ve ağız muayenesini yaptırın. Evde bir diş bakım rejimi başlatın. Evcil hayvanınızın dişlerini günlük fırçalamak çok önemlidir. Ayrıca özel formüle edilmiş bir diş durulama ve diş çiğnemeleri ve yiyecekleri kullanmanızı öneririz. Evcil hayvanınızın dişlerini fırçalarken veya başka sorularınız varsa lütfen bize danışınız.

Bu site, Sitesepeti ve Solido Grup güvencesi ile hazırlanmıştır. Copyright © 2014